woensdag 2 augustus 2017

30 juni 2017: Spottersdag 35 jaar NAEWF Geilenkirchen

In het weekend van 1 en 2 juli hield de vliegbasis Geilenkirchen een open dag in verband met het 35 jarig bestaan van de NATO Airborne Early Warning Force (NAEWF) met de E-3A AWACS radarvliegtuigen. Hiervoor waren veel vliegtuigen van de NATO partners uitgenodigd. Op 30 juni werd er een spottersdag georganiseerd voor de aankomst van deze toestellen. Na een grondige veiligheidscheck kon ik naar de plek die was ingeruimd voor de spotters en al snel kwamen de eerste toestellen voor mijn lens. Na de landing taxieden vrijwel alle toestellen twee keer langs de spotters zodat ze ook van dichtbij gefotografeerd konden worden. Hoogtepunten waren voor mij de C-160 Transall in speciale kleuren, de Duitse A.400, twee Poolse M-28's, de Griekse Phantoms en de Amerikaanse P-8 Poseidon. Nadat de spottersdag om 17.00 was afgelopen deed ik nog een paar geocaches van de series Crashsites en Watermolend in de gemeente Leudal. Hierbij een paar van mijn mooste foto's van vandaag.















Geen opmerkingen:

Een reactie posten