maandag 14 augustus 2017

21 juli 2017: Earthcaches in Limburg

Groeve Blankenberg
Terwijl de rest van het gezin vandaag rustig aan deden ging ik op pad voor een aantal Earthcaches in de omgeving van Cadier en Keer en Margraten. Ik vind dat altijd een leuke manier om meer te weten te komen van de omgeving waar ik op vakantie ben. In Zuid Limburg zijn heel veel Earthcaches waarbij vaak van een informatiebord een aantal vragen beantwoord moeten worden over de geologische geschiedenis van die locatie. 
Vuursteenmijn Groeve Blankenberg
De eerste was de Orenberg (GCZP2H) waar de Maas een flink pakket aan grind en klei heeft afgezet. Hier zocht ik het antwoord op de vraag die ik mailde naar de CO en vervolgens ging ik door naar de volgende Earthcache bij Groeve Blankenberg, ook wle bekend als de Wolfskop, een oude vuursteenmijn. Hier lagen zowel een tradi (GC2F51A) als een earthcache (GC2F2ZZ) die ik allebei kon loggen, een mooi gebied waar ook veel vlinders rondfladderden, dus gelijk een leuke combinatie met mijn fotografiehobby.
Orgelpijpen Julianagroeve
Nu op pad naar de volgende, de groeve Koeberg (GCZCG6), ook hier werd het antwoord op de vraag vlot gevonden, al had ik al wel een idee wat het antwoord moest zijn toen ik de vraag ls, en mijn vermoeden bleek juist. Daarna even doorgelopen naar de dichtbij gelegen Julianagroeve (GCZWF7) waar iets opgezocht moest worden over het verschijnsel geologische orgelpijpen. De info werd vlot gevonden en nu op pad naar de laatste Earthcache bij Groeve 't Rooth (GC2905B). Ook hier geen probleem om de antwoorden te vinden en daarna nog even de eerste cache van het rondje om Groeve 't Rooth gelogd.
Op weg naar huis kwam ik nog langs een mooie molen met bijbehorende cache "Werken met wind en water (4) (GC2861Q). Die kon ik natuurlijk ook niet laten liggen. Daarna was het weer tijd om naar het vakantiehuis terug te keren.


Groeve 't Rooth

Molen


Geen opmerkingen:

Een reactie posten