maandag 1 mei 2017

24 april 2017: Zwolle

Traditiegetrouw is de eerste vakantiedag een dagje voor de dames om hun slag te slaan bij de Primark. Zo ook deze voorjaarsvakantie. Deze keer echter niet naar Arnhem, maar een keer naar Zwolle. Dat gaf mij de gelegenheid om nieuwe geocaches te zoeken. Zo vaak was ik daarvoor niet in Zwolle geweest. Er lagen twee mooie multi's in het centrum die ik op het oog had, Swolse Steenties 1 (GC2G18F) en 2 (GC2G18E). Toen ik net begon met geocachen had ik ook een vergelijkbare multi in Maastricht gedaan, en dat was toen een leuke manier om Maastricht te verkennen, dus dat leek me ook leuk voor Zwolle. De bedoeling is om foto's van gevelstenen terug te vinden in de stad en aan de hand van de bijbehorende jaartallen het eindcoordinaat van de cache bij elkaar te puzzelen. Vol goede moed begon ik aan de wandeling waarin ik beide routes zo veel mogelijk combineerde. Af en toe was het goed zoeken naar de juiste locatie. Dit is een leuke manier om anders naar de stad te kijken, wel af en toe een stijve nek van het staren naar de gevelstenen. Uiteindelijk had ik alle gevelstenen van de eerste multi gevonden en het coordinaat uitgerekend waar ik al snel de cache vond. Daarna de laatste van Swolse Steenties 2 en toen op weg naar deze cache. Ook die was snel gevonden en ik kreeg een appje dat de dames klaar waren bij de Primark. Weer mooi getimed dus.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten