dinsdag 3 januari 2017

3 januari 2017: Kerk(hoven) van Renkum

De eerste cachedag na de vakantie. Nadat ik bij lokale Gamma bouwmarkt inkopen had gedaan, ging ik op zoek naar twee dichtbijgelegen caches had gevonden in het noordelijk deel van het nieuwe natuurgebied De Groene Grens. Ik heb zelf een cache in het zuidelijk deel liggen (GC514ER), dus ik weet hoe mooi dit gebied is, en omdat het nog volop in ontwikkeling is is er steeds weer wat nieuws te ontdekken. Vandaag dus eerst de tradi "De Groene Grensboom" (GC6YC2G). Deze werd al vlug gevonden en daarna een stukje verder naar de multi "De Noordergroene grens" (GC6XT4Y). Hier werden op het informatiebord de benodigde getallen verzameld en daarna werd de cache op een kleine afstand gevonden.
Oosterbeek Airborne War Cemetery
's Middags ging ik verder met de multi "Kerk(hoven) van Renkum (GC6PCWK). Deze heb ik vanaf september in meerdere etappes gedaan en inmiddels had ik alle benodigde getallen verzameld en het eindcoordinaat uitgerekend. Een mooie route waarbij veel kerken en begraafplaatsen in de verschillende dorpen van de gemeente Renkum bezocht moesten worden om de getallen te verzamelen. Ik vind het altijd interessant om op deze historische plekken te komen. In verschillende andere blogs heb ik de afgelopen tijd hier over geschreven: 02-09-201602-12-2016 en 23-12-2016 en ook af en toe tussendoor een waypoint gepakt als ik in de buurt moest zijn. Vandaag dus de finale. Het berekende coordinaat leek me goed uit te komen, dus daarheen gereden, de auto geparkeerd en naar het coordinaat gelopen. Daar aangekomen had ik de hint al snel in de gaten en werd ook de leuk gemaakte cache gespot. Na het openmaken van het slot kon ik mijn naam bijschrijven en was aan mijn zoektocht langs de kerken en kerkhoven van Renkum een einde gekomen.
Kerk Heelsum
Hierna nog even een andere multi gedaan, Papier hier....en daar (GC5G19G). Deze besteedt aandacht aan de papierindustrie waarmee Renkum groot is geworden. Dankzij de snelstromende Renkumse Beek vestigden zich hier papiermolens. Uitendelijk bleef door de industrialisatie alleen de Renkumse papierfabriek Parenco over. Bij verschillende kunstwerken ter herinnering aan de papierindustrie moesten gegevens verzameld worden voor het eindcoordinaat. Bij de een ging dit vlotter dan bij de ander, maar uiteindelijk had ik het coordinaat uitgerekend en daar aangekomen had ik ook de cache snel in handen om te loggen.
Tenslotte deed ik nog de mysterie "Vakantie Kinderhuis" (GC6482J). Thuis had ik de berekening al gemaakt en nu kwam ik er toch langs, dus een mooie gelegenheid om deze ook te loggen. Daarna weer terug naar Veenendaal waar ik nog de nieuwe cache van Driekus XD "Spitsbergen" (GC6YCMT) snel tevoorschijn toverde om te kunnen loggen. 


Geen opmerkingen:

Een reactie posten