dinsdag 1 november 2016

26 oktober 2016: Kwintelooijen en Dwars door Gelderland etappe 4 en 5

Op deze mistige herfstmorgen had ik even zin in een mooie fotowandeling. De herfstkleuren komen aan de bomen en ik wilde graag foto's maken in met een nevelige achtergrond. Kwintelooijen leek me daarvoor de ideale plek en op deze doordeweekse ochtend verwachte ik dat het rustig zou zijn. Nadat ik de auto had geparkeerd ging ik eerst bij het water in het midden van het zandgat kijken. Het was hier een beetje nevelig, erg mooi om foto's te maken en ik kon dus prima mijn nieuwe Canon EOS 80D uitproberen. Een geweldige camera voor om hier foto's te maken. Nadat ik bij het vennetje veel mooie foto's had gemaakt liep ik richting de trap. Hier werd de heide begraasd door een schaapskudde. Deze was ook erg mooi te fotograferen met een klein beetje zonlicht van opzij en een nevelige achtergrond. 
Vervolgens liep ik langs het water het bos in richting de parkeerplaats. Ook hier heb ik weer een paar mooie fotolocaties gezien en prachtige plaatjes geschoten. Het was weer een lekkere ochtend in de natuur waarbij ik weer flink wat mooie foto's heb geschoten.
's Middags had ik nog even zin om verder te gaan met de geocacheserie Dwars door Gelderland. Ik was gebleven bij etappe 4 waar ik vastgelopen was. Het foutje was gecorrigeerd en nu had ik het eindcoordinaat waar ik al snel de cache vond.
Vervolgens door met etappe 5. Hier werden de waypoints bezocht in het mooie bosgebied tussen Garderen en Kootwijk. Weer een erg mooie wandeling, al was de herfst hier nog niet zo doorgedrongen als op Kwintelooijen. De waypoints waren goed te vinden en nadat ik het eindcoordinaat berekend had was het nog even zoeken naar de cache, maar uiteindelijk werd deze ook gevonden.







1 opmerking: