maandag 16 mei 2016

13 mei 2016: Zutphen en Hengelo

Broederenkerk
Ik had nog een NS Superdalkaartje liggen van de Etos en vandaag was een mooie gelegenheid om daar gebruik van te maken. In mijn streven om in zoveel mogelijk gemeentes een cache gevonden te hebben ontbrak nog 1 Gelderse gemeente, Zutphen. Dat werd dus het hoofddoel voor vandaag. Daarnaast wilde ik nog proberen om Hengelo en Enschede en/of Oldenzaal op de kaart te zetten. Toen ik op Veenendaal-De Klomp instapte had ik al het gevoel dat dat niet helemaal zou gaan lukken, want het treinverkeer rondom Hengelo lag plat vanwege een kapotte bovenleiding. Dus eerst maar naar Zutphen. Dat betekende een overstap op het nieuwe Centraal Station van Arnhem. 
Stadsmuur
De overstap ging goed en keurig op tijd zat ik in de Sprinter naar Zutphen. Daar aangekomen ging ik eerst op zoek naar de cache bij de Broederenkerk. Deze mooie kerk lag vlak bij het station en na een korte wandeling kwam ik daar aan. De locatie van de cache was snel gevonden en ik was blij dat de stratenmakers met lunchpauze waren, zo kon ik ongestoord loggen. Omdat Hengelo nog steeds onbereikbaar was liep ik door naar de cache Berkelruine bij de oude Berkelpoort. Dit is een erg druk punt met wandelaars en fietsers, maar op een rustig moment kon ik de cache grijpen en loggen. Daarna weer terug naar het station. 


Berkelpoort
Om 13.15  zou het trein-verkeer rond Hengelo weer opgestart worden. Dus maar de Syntus trein richting Oldenzaal gepakt. In Hengelo ging ik op zoek naar de cache "Hengelo Bier". Vlak bij de plek waar vroeger de Hengelosche Bierbrouwerij stond. Nu was het een woonwijkje vlak bij het spoor. De cache werd snel gevonden, maar ik moest even wachten op een rustig moment om te loggen vanwege veel fietsers die net voorbij kwamen. Omdat ik op tijd terug moest zijn kon ik Enschede of Almelo niet meer halen, dus maar weer terug naar Veenendaal-De Klomp. Alle leggers bedankt voor de caches.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten