dinsdag 26 april 2016

26 april 2016: Betuwe

Eigenlijk had ik vandaag het plan om boshyacinthen te gaan fotograferen, maar het weer was zo slecht dat ik dat plan maar had opgegeven. In de loop van de middag leek het weer iets beter te worden en dus werd het een alternatief plan iets dichter bij huis. In de Betuwe begon de fruitbloesem te bloeien, en dat is ook een mooi alternatief. Dus ik stak bij Rhenen de rijnbrug over en ging op weg naar Ommeren. Hier was een paar uur geleden een nieuwe uitgekomen vlakbij het streekmuseum (website streekmuseum). Daar aangekomen was het ontzettend druk, maar ik kon nog net een plekje vinden. Na even zoeken was de cache gevonden en bleek er zelfs nog een podiumplek voor mij in te zitten. Nadat ik gelogd had even de fototas uit de auto gepakt voor een korte wandeling aan de hand van de multi Hoog en Droog. Terwijl ik naar het startpunt liep zag ik ook de reden van de drukte. Een aantal kersverse ridders moesten hun zenuwen afreageren met een peuk op de parkeerplaats. Ze hadden het blinkende blikkie nog op de borst gespeld. 
De multi was een leuke route door het park van de baron van Brakell. De meeste waypoints lieten zich makkelijk vinden en na even zoeken had ik de cache gevonden en begreep ik ook de naam hiervan. Na het loggen en weer terugplaatsen kon ik weer terug naar de auto. Ondertussen had ik nog een paar mooie plaatjes geschoten. 
Weer op de parkeerplaats besloot ik nog even de uitkijktoren te bezoeken en de kersverse cache hier te bezoeken. Na een korte wandeling kwam ik bij de uitkijktoren aan waar ik eerst een flinke hagelbui over me heen kreeg. Ik had de cache al snel gespot en kon deze loggen. Daarna toen de bui over was klom ik nog even naar boven, maar door de sterke windvlagen zwiepte de toren flink heen en weer. 
Nadat ik weer bij de auto was besloot ik om ook nog even de cache bij FC Lienden te bezoeken. Deze mysterie had ik al vrij snel na het uitkomen opgelost en nu ik toch in de buurt was gelijk maar even gelogd. Erg leuke uitvoering deze. Tenslotte ging ik nog even naar Ommeren voor de I Love Geocaching in Ommeren. Om deze te vinden had ik even een hulplijntje nodig, maar toen had ik hem ook snel in handen. Daarna was het weer tijd om naar huis te gaan. Bedankt voor dit leuke uurtje in de Betuwe waarbij ik bovendien nog een paar leuke foto's heb kunnen maken.





Geen opmerkingen:

Een reactie posten