zondag 10 januari 2016

8 januari 2016: Kwintelooyen

Voor mijn verjaardag had ik een nieuwe lens gekregen voor mijn camera. Een 24-70 mm f 4.0 L IS USM stond al wat langer op mijn verlanglijstje als opvolgen van de standaard 18-55mm kitlens. Naarmate ik me meer ben gaan bezighouden met natuurfotografie en landschappen liep ik steeds meer aan tegen de kwaliteitsbeperkingen van deze lens. Toen de 24-70mm voor een schappelijk prijsje voorbijkam op Markplaats was de keuze dan ook snel gemaakt. Dankzij de macrostand op deze lens kan ik me ook meer gaan verdiepen in deze tak van sport in de fotografie.
Nadat ik de lens had aangeschaft was het nog even wachten op een goede gelegenheid om er op uit te trekken om hem eens lekker uit te proberen in de natuur. Vandaag leek me daar een geschikte dag voor met een lekker zonnetje en een aangename temperatuur voor begin januari. Ik pakte dus mijn spullen en vertrok voor een mooie wandeling in de zandafgraving Kwintelooyen, ook wel bekend als het zandgat. De lens is prima bevallen en ik heb ook nog een paar leuke opnamen gemaakte in de macrostand. Aan het einde van de middag ging ik met een tevreden gevoel weer naar huis om de buit te bekijken en op mijn laptop nog verder te bewerken.










Geen opmerkingen:

Een reactie posten