zondag 27 december 2015

24 december 2015: Op de rand van de Ginkelse Heide

Nadat de kerstinkopen binnen waren had ik nog even zin om te gaan geocachen. Bij Ede lagen nog een paar caches die al wat langer op mijn verlanglijst stonden. Deze keer de Wherigo bij de Beeckmankazerne en de tradi Tex Banwell. Beiden aan de rand van de Ginkelse heide. Eerst dus de wherigo. Tijdens het Edesch Cache Event 2015 had ik de wherigo's bij de andere kazernes gedaan en nu dus als laatste de Beeckmankazerne. Nadat ik de auto geparkeerd had werden de eerste waypoints snel gevonden. Daarna verder het voormalige kazerneterrein op. Hier krijg je d en toe een Lost Place ervaring met al die gebouwen. De meeste worden anti kraak bewoond of als bedrijfje gebruikt. Het terrein is nu vrij toegankelijk. Vroeger was dit de kazerne van het Regiment Verbindingstroepen, waarbij onder andere mijn vader zijn dienstplicht heeft vervuld. De kazerne is in 1939 geopend en werd in 2010 door Defensie afgestoten. De wandeling over het kazerneterrein ging prima en alle waypoints waren goed te vinden. Het duurde dan ook niet lang of ik had de cache in handen.
De volgende cache was Tex Banwell, hiervoor moest ik eerst een stukje rijden en dan een wandeling op weg naar de cache. Het was lekker weer voor een boswandeling en ook deze had ik daarna snel gevonden. Hierna weer terug naar de auto die ik bij de multicache "Kunst in Ede, Rustpunt" had geparkeerd. Deze werd dus ook gelijk meegenomen. De benodigde getallen werden snel gevonden en genoteerd en na wat rekenwerk had ik het eindcoordinaat. Daar liet de cache zich na een beetje zoekwerk snel vinden.
Na deze drie caches was het weer tijd om terug te gaan naar huis. Onderweg werd nog even uitgerust bij de gelijknamige multi in het Binnenveld. Deze koste wel wat meer rekenwerk maar ook daar kwam een mooi coordinaat uit waar de cache snel werd gevonden. 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten