vrijdag 10 juli 2015

10 juli 2015: Begin van de vakantie

En dan loop je de deur van je werkplek uit en heb je vier weken vakantie. Dit moest natuurlijk gevierd worden met een middagje cachen. Het zoekgebied van vandaag waren een aantal gemeentes ten zuiden van Amsterdam. Mijn doel was om weer een aantal gemeentes in te kleuren op de kaart. De eerste was Diemen. Hier had ik GVB Metrowerkplaats uitgekozen, nadat ik een goede parkeerplek had gevonden voor mijn auto was het een klein stukje lopen naar het metrostation. Daar was het even zoeken, maar al snel had ik de cache in handen. Een leuke oppikker op een punt waar het nu rustig was. Na het loggen ging ik verder naar de volgende in de gemeente Ouder-Amstel. Het was de stip op de kaart van Ouderkerk aan de Amstel. Hier was na een korte wandeling de projectie snel gemaakt. Gelukkig ging de brugwachter net met lunchpauze, dus dat scheelde met zoeken. Ook deze cache liet zich snel vinden en nu kon ik verder naar de derde cache van vandaag. Dat was Parker in Amstelveen bij het sportpark. De scholen hadden al vakantie, dus de parkeerplaats was uitgestorven en ik kon een stukje over de wielerbaan lopen naar de cache. Het was even zoeken, maar al snel had ik ook dit doosje in handen. 
Damsluis "De Kwakel"
Hierna had ik nog drie caches op het programma staan die te maken hadden met de Stelling van Amsterdam. Deze verdedigingslinie met forten heeft een lengte van 135 km en ligt in een ring om Amsterdam heen. In 1995 is de Stelling van Amsterdam op de UNESCO Werelderfgoedlijst geplaatst. De eerste lag bij het Fort Uithoorn. Dit fort moest verschillende spoorlijnen en een inundatiesluis verdedigen en afsluiten. Na een korte wandeling werd de cache gevonden voor de ingang van het fort. De tweede cache lag bij de Damsluis bij De Kwakel. Deze damsluis was aangelegd om de Zuidelijke Legmeerpolder onder water te kunnen zetten in tijden van oorlog en was in 1895 aangelegd. In 2009 is de sluis gerestaureerd. Dankzij de hint was de cache hier snel gevonden en kon ik hem loggen.
Fort Kudelstaart
De laatste cache voor vandaag lag bij Fort Kudelstaart. Dit Fort werd aangelegd in 1906. Nu wordt het gebruikt als jachthaven. Hier was het even zoeken. Door de terreinwaardering had ik wel een gevoel waar de cache moest liggen, maar ik had verwacht at hij iets makkelijker bereikbaar zou zijn. Het is me uiteindelijk gelukt om hem te pakken gekregen en na het loggen reed ik naar huis om het begin van de vakantie te vieren. Alle cacheleggers weer bedankt voor het laten zien van eeze interessante locaties.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten