maandag 1 juni 2015

30 mei 2015: Fotofair en geocachen in Noord-Brabant

Molen in Goirle
Een van mijn grootste hobby's is fotografie. Als het kan probeer ik het te combineren met geocachen. Vandaag werd in Beekse Bergen de Foto Fair gehouden. Omdat ik eens wilde zien of het wat was besloot ik tickets te bestellen en me voor een paar lezingen in te schrijven. Helaas zaten de workshops die ik wilde volgen al vol. Na de lezingen weet ik nu een stuk meer over het gebruik van Adobe Lightroom, niet alleen voor bewerking, maar ook voor het catalogiseren van mijn foto's en hoe ik er een mooie presentatie van kan maken. Verder was er ook veel interessante informatie te vinden over landschapsfotografie. Het was dus een goede en informatieve dag geweest. 
Molen Moergestel
Nadat ik bij de Foto Fair was uitgekeken was het tijd om wat geocaches te doen in Noord Brabant. Ik wilde nog een aantal gemeentes op de kaart zetten en begon in Hilvarenbeek en Tilburg met een paar snelle oppikkers ZDS #1 en #Same4. Deze waren snel gevonden en nu ging ik richting Goirle voor een cache bij de molen. Hier was het even zoeken, maar het was rustig voor een zaterdag, dus al snel kwam ik een bekende verstopmethode tegen. Dus ook deze gemeente kleurde groen op de kaart. Vervolgens ging de reis verder naar Moergestel waar ook een cache lag bij de molen. Hier was de molenaar net bezig de wieken in de wind te zetten. Deze molen was erg mooi gerestaureerd. Het was wel even zoeken, maar uiteindelijk liet ook deze zich vinden. Vervolgens weer een stukje de A58 af voor een cache in de gemeente Oirschot. Dit was "Daar komen de schutters".  Dit was een erg leuk gemaakte cache, die ook snel werd gevonden. 
Hierna had ik een geocache bij vliegveld Eindhoven op de planning staan, maar deze wilde zich niet laten vinden. Daarom maar een andere geprobeert van Rondje Eindhoven en die was wel snel gevonden. Daarna was het even tijd om bij de familie Van Gogh op visite te gaan in Aalst en hun voortuincache te loggen. Het was hier even zoeken naar de juiste, mar uiteindelijk had ik ook deze keigoeie cache te pakken. 
Keersop en Dommel
Hierna had ik een aantal caches in Valkenswaard op de planning staan. De MPV route van Team Visser bij een paar mooie plekjes rondom Valkenswaard langs de Dommel. De eerste was bij de Vispassage in de Dommel. Op het informatiebord werd het benodigde cijfer gevonden en na even rekenen en een korte wandeling had ik deze cache in mijn handen. Nu was het een paar honderd meter lopen naar twee traditionals die hier vlakbij lagen. De eerste was bij het punt waar de Dommel en de Keersop samen komen. Een erg mooi punt. Hier moest ik even zoeken voor ik de cache in handen had, maar uiteindelijk is het me toch gelukt om deze te loggen. Daarna weer een stukej terug naar "Onderweg langs de Dommel". Dank zij de hint was deze snel gevonden en nu weer een wandeling gemaakt terug naar de auto. De volgende op de planning was bij de Venbergse Watermolen.
Venbergsche Watermolen
Hier aangekomen was het erg druk. Er kwam net een groep kanovaarders aan. Gelukkig zaten we elkaar niet in de weg en had ik al snel de vraag beantwoord. Nu even rekenen, een stukje lopen en ik kon uit het zicht van de grote groep de cache loggen. Een erg leuk punt en al mijn derde molencache van vandaag. 
Hierna was het weer een stukje rijden naar de volgende watermolen. Ook hier was de vraag snel beantwoord en ook de cache leverde geen problemen op. 
Bierbrouwerij
De volgende cache lag bij de bierbrouwerij van Dommelsch. Hier moest mijn tool zijn diensten bewijzen en ook dat ging goed. Dit was de eerste waar ik even op een rustig moment moest wachten voor ik de container kon pakken, maar met wat geduld is het gelukt. Het was nu tijd voor de laatste cache van de dag bij Keersop. Hier had vroeger een molen gestaan, maar nu waren er alleen nog maar een paar gebouwen te vinden. De benodigde cijfers werden gevonden en de projectie gemaakt, maar waarschijnlijk was de scherpte er aan het einde van de dag af. Deze kon ik niet vinden. Team Visser in elk geval bedankt voor het laten zien van de mooie plekjes in de gemeente Valkenswaard. De antwoorden voor de bonus zijn in elk geval genoteerd, mocht ik nog een keer in deze buurt zijn en de rest van de serie is online zal ik zeker nog een keer verder gaan.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten