maandag 25 mei 2015

22 mei 2015: Stukje Paddenstoelenroute

Een mooie vrijdagavond die erg geschikt is om even wat te geocachen. Ik had nog steeds een paar paddenstoelen bij Lunteren en Wekerom open staan, dus nu maar weer even verder daarmee. Na een kwartiertje stond ik in Lunteren bij nr. 18 van de route. Bij de paddenstoel aangekomen was het coordinaat snel uitgerekend en had ik de cache ook vlug te pakken. Hierna maar weer verder het rijtje af naar nr. 17. Ook hier waren de getallen snel gevonden, maar het coordinaat kostte wat meer moeite omdat het internet niet meewerkte. Terwijl ik aan het prutsen ben komt er een opa met kleinzoon op de tractor aan. Ze rijden de bocht om, maar op de een of andere manier gaat er iets fout en de tractor rijdt over een verkeersbord heen het hekwerk in. Gelukkig bleef de schade verder beperkt tot een pijnlijke hand en materiele schade. Maar de schrik zat er bij beiden goed in. Na even geholpen te hebben de tractor weer op de weg te krijgen kon ik ook het coordinaat berekenen en even later had ik ook deze cache in handen. Ik moest hiervoor wel een klein stukje terug op de weg waar ik vandaan kwam. Daarna weer verder op weg naar nr. 16. Bij het restaurant was het behoorlijk druk, maar ik kon de getallen op de paddenstoel snel noteren en de som uitrekenen. Na een klein stukje lopen had ik ook hier de cache al snel gevonden en was het nog een klein stukje naar nr. 15. Na het berekenen had ik de auto dus bijna op de cache geparkeerd. Dus dat werd een park & grab. Nu weer een klein stukje verder naar nr 14, de laatste van de paddenstoelenroute voor vandaag omdat het inmiddels bijna 21.00 uur was. Ook deze leverder geen probleem op en onderweg naar huis pikte ik nog even de vergeten cache mee van het ECE 2014. Dit was zo een leuk avondje met een paar leuke caches.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten