dinsdag 28 april 2015

28 april 2015: Oorlog & Verzet in Driebergen

Zaterdag had ik al de caches uit deze serie in Leersum en Doorn gedaan. Vandaag was weer een gewone werkdag. Op weg naar huis neem ik de afslag Driebergen om deze cache uit de serie Oorlog en Verzet op de Utrechtse Heuvelrug te doen. Vanaf de parkeerplaats was het een korte wandeling naar het Verzetsmonument. Hier worden de omgekomen verzetsmensen uit Driebergen herdacht. Het was rustig in het park dus ik kon het monument goed bekijken. Vanaf het monument werd de peiling gemaakt met de benodigde jaartallen. Het was nu nog even een stukje verder naar de cache. Aangekomen bij het berekende coordinaat lagen er erg veel stukken boom, maar na even rondkijken viel mijn oog op een bekend item. Na een korte inspectie bleek dit de cache te bevatten. Deze kon nu gelogd worden en daarna reed ik weer terug naar de A12 om de thuisrit te vervolgen. Eduard bedankt weer voor deze interessante plek op de Utrechtse Heuvelrug waar stil wordt gestaan bij de mensen die het hoogste offer gaven voor de vrijheid.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten