zaterdag 18 april 2015

17 april 2015: Otterlo

                                  
In deze periode wordt 70 jaar bevrijding gevierd. Op deze historische dag in de regio waarop zowel Apeldoorn als Ede zijn bevrijd leek het me wel toepasselijk om deze cache te loggen. Meer over de bevrijding van Nederland is op deze mooie website te vinden: http://www.wegnaardebevrijding.nl/ . Dus op naar Otterlo. Het was op deze mooie vrijdagmiddag erg druk met toeristen. Ik parkeerde de auto en liep een stukje door Otterlo op weg naar de cache. Na even zoeken zag ik wel de plek waar hij zou moeten zitten, maar daar waren alleen een paar losse papiertjes. Hier zocht ik dus maar een leeg plekje om mijn naam op te zetten. Jammer dat de originele cache nog niet hersteld is, maar ik weet zelf hoe lastig het soms is om op tijd onderhoud te plegen. In elk geval bedankt voor het laten zien van deze historische plek. 


Naast deze herdenking wordt in Otterlo ook de 125e sterfdag van Vincent van Gogh herdacht. In het dorp staan overal grote schilderijen opgesteld en natuurlijk konden Team Geomeintjes en Team Gewei niet achterblijven met een mooie cacheserie. De eerste twee waren afgelopen week online gekomen en die ging ik vanmiddag ook zoeken. Na een korte autorit kwam ik uit bij de eerste. Hier werden de hertjes vlot gespot en al snel had ik het coordinaat berekend. Na een korte wandeling vond ik de heel toepasselijke cachebehuizing. Nu weer een kort stukje met de auto naar de Zanderij voor de "Boerin met Witte Muts". Ook hier waren al snel de nodige getallen gevonden, maar goed lezen blijkt ook een kunst te zijn. Op de een of andere manier had ik de verkeerde getallen bij elkaar opgeteld met als gevolg dat ik 400m van de juiste plek uitkwam. Nu is een lekkere wandeling geen probleem, maar het is wel vervelend. Uiteindelijk met hulp van Team Gewei werd de fout ontdekt en kon ik deze alsnog vinden en loggen. Ook hier was weer een toepasselijk attribuut bij de cache aanwezig.
Alle cacheleggers weer bedankt voor deze leuke caches.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten