maandag 23 maart 2015

23 maart 2015: Landgoed Kernhem

Gisteren was een nieuwe mysterie van Team Gewei online gekomen. Deze keer een D5, dus een lekkere pittige. Na een tijd turen naar de foto's en mogelijkheden proberen viel opeens het spreekwoordelijke kwartje. Even de mogelijkheden uitproberen en de eerste resultaten waren hoopgevend. Hoe langer hoe meer kwam ik dichter in de buurt van een oplossing. Uiteindelijk had ik na een paar uur puzzelen een coordinaat dat mij wel mooi leek. Nu was het zoeken nog naar de checker die volgens Gewei toch echt op de pagina moest staan. Ik zag hem dus niet, maar vanmorgen lukte het me dan toch om deze met een beetje hulp op te sporen. Toch handig soms een app groepje. De checker gaf groen licht, maar ik kon pas om half zeven vertrekken naar Ede. Gelukkig blijft het deze dagen al weer wat langer licht, dus het zoeken viel mee. Ik had al vrij snel in de gaten waar de cache verstopt moest zijn, maar zag daar niet zo snel iets. Nog even zoeken en uiteindelijk kon ik de cache toch net met m'n vingertoppen te pakken krijgen. Deze kon ik gelukkig nog als derde loggen, dus weer een mooie podiumplek verdient. 
Kernhem by night
Hierna was het nog net licht genoeg om een paar andere caches in de buurt te zoeken. De eerste was de letterbox "Zoekplaatje Kernhem". Aan de hand van de fot had ik wel een idee waar ik naar moest zoeken en al snel had ik de juiste plek gevonden. Na de peiling was het een paar stappen in de goede richting en ik had de cache in handen. Hierna had ik in de invallende duisternis nog net gelegenheid voor een afsluiter. Dat werd in de schemering toepasselijk "Het Witte Wief". Na even kijken naar de beschrijving zag ik wat de bedoeling was en al snel stond ik op de goede plek. Daar haalde ik de cache snel te voorschijn. Het logboekje was wel kleddernat, maar de inkt hield nog net. Menno bedankt voor deze drie leuke caches. 

Waardering Landgoed Kernhem (GC5NMFY):
Moeilijkheidsgraad cache: 7
Moeilijkheidsgraad puzzel: 8
Cachelocatie: 7
Originaliteit: 8

Waardering Zoekplaatje Landgoed Kernhem (GC5NMF3):
Moeilijkheidsgraad cache: 7
Cachelocatie: 7
Originaliteit: 7

Waardering Het Witte Wief (GC5ETZX):
Moeilijkheidsgraad cache: 7
Cachelocatie: 7
Originaliteit: 7

Geen opmerkingen:

Een reactie posten