zaterdag 21 februari 2015

20 februari 2015: Buurtschappen van Ermelo



Om de voorjaarsvakantie goed te beginnen had ik de serie Buurtschappen van Ermelo uitgezocht. Vanuit mijn werk reed ik via de polder naar Ermelo. Op deze manier kon ik ook nog een cache in de gemeente Zeewolde loggen zodat ook deze gemeente op de kaart staat. Hiervoor koos ik de Bosruiter op de gelijknamige weg. Er waren flinke kapwerkzaamheden aan de gang, maar al snel stond ik op de parkeerplaats. Snel de weg overgestoken en onder de brug gezocht. Al snel had ik de cache in handen en kon ik deze loggen. Voordeel van een cache onder de brug is dat je tenminste droog kan loggen in de stromende regen. Nu snel weer in de auto op weg naar het "oude land". 
Ik had nog een cache in Putten op het programma staan voordat ik met de buurtschappen ging beginnen. Deze lag op een bijzondere plek, namelijk het zwaartepunt van Nederland. Op deze plek ligt een grote steen met een ring er aan. Vanaf het coördinaat moest een projectie gemaakt worden en al snel had ik deze cache in handen.
Zwaartepunt van Nederland
Nadat deze cache was gelogd kon ik met de Buurtschappen serie beginnen. De eerste was #6 De Beek. Dit buurtschap heeft geen plaatsnaambord, maar is alleen herkenbaar aan de gelijknamige straat en ligt in de uiterste zuidoost hoek van de gemeente Ermelo. De cache was snel gevonden en na het loggen en noteren van de bonuscode ging ik verder naar de volgende.

Drie

Dit was #5 in de buurtschap Houtdorp. Via Garderen reed ik naar dit buurtschap en ook hier was de toch wel listig verstopte cache snel gevonden. Tot nu toe ging het aardig voorspoedig en ik ging door naar de volgende. #3 bij Drie. Nadat ik de auto had geparkeerd was het even zoeken, maar ook deze liet zich uiteindelijk goed vinden. Helaas kwam de regen nog steeds flink omlaag, dat was het enige minpunt deze middag. Maar de caches waren op leuke plekken verstopt. Na een korte autorit was het nu de beurt aan #4 bij Speuld. Nadat ook deze zich had prijsgegeven ging het verder naar #7 bij Staverden. Dit is een buurtschap met stadsrechten en een mooie kerk. Ook deze werd snel gevonden en gelogd. Nu verder met de volgende bij Leuvenum. Deze lag in het bos en was even zoeken voor ik doorhad waar hij zich verstopt hield, maar ook kon ik hier mijn naam in het logboekje schrijven en de bonuscode noteren.
Nu was ik in het noorden van de gemeente Ermelo aangekomen, inmiddels aardig dicht bij het dorp zelf. Het volgende buurtschap in het rijtje was #9 Tonsel. Dit buurtschap ligt tegen Harderwijk aan. De cache lag verstopt in het bos, maar leverde geen probleem op.
Kerk Staverden
Nu had ik er nog twee te gaan ten westen van Ermelo. Dit waren achtereenvolgens #1 Horst en #2 Telgt. Beiden waren goed te vinden. al was Horst listig verstopt. Deze methode had ik echter al vaker gezien, dus ik had hem gelijk in de gaten. Telgt was even zoeken. Ik parkeerde de auto een stukje verder, weg van de drukke doorgaande weg en na een korte wandeling in de stromende regen had ik de cache te pakken. Ik had nu alle bonuscodes. Dus even in de auto alles op een rijtje zetten en het eindcoördinaat uitrekenen. Dit kwam logisch uit in Ermelo, dus al snel stond ik bij een parkeerplaats. Ik had niet verwacht dat het hier zo druk zou zijn. Uiteindelijk had ik een vermoedelijke verstopplek in de gaten en daar kwam het mooie doosje tevoorschijn. De serie werd afgesloten en na een autorit via een bekende route door Putten, Voorthuizen en via Barneveld en Ede kwam ik weer thuis in Veenendaal na dit leuke begin van de voorjaarsvakantie. Weer een hoop leuke plekken gezien in de gemeente Ermelo. 


Waardering Bosruiter (GC1RWM2):
Moeilijkheidsgraad cache: 7
Cachelocatie: 6
Originaliteit: 7

Waardering ZWAARTE.NL (GCD9A0):
Moeilijkheidsgraad cache: 7
Route: 7
Cachelocatie: 8
Originaliteit: 7

Waardering Buurtschappen van Ermelo #1 t/m 10:
Moeilijkheidsgraad cache: 7
Route: 8
Cachelocatie: 8
Originaliteit: 8

Geen opmerkingen:

Een reactie posten