dinsdag 2 december 2014

28 november 2014: Vlinderstichting voortuincache




Deze vrijdag stond in het teken van een laatste controlerondje van mijn nieuwe Powertrail Veenendaal caches nummers 102 t/m 132. Deze liggen langs het Valleikanaal van Veenendaal richting Achterberg. Dit vind ik een van de mooiste stukken van Veenendaal. Ik was dan ook blij dat Blauwkous Paul Hermans ophield met nummer 100 op de Groeneveldselaan zodat ik aan kon sluiten met dit deel. Het werd een pittige fietstocht in een snijdende oostenwind. Na een klein uurtje fietsen waren alle caches gecontroleerd en eentje bleek verdwenen, dus daar een nieuwe neergelegd. De trail kon online komen. 's Middags had ik nog even een uurtje over, mooi gelegenheid om zelf een cache te loggen. Deze voortuincache van de Vlinderstichting leek me daar prima geschikt voor, dus op naar Wageningen. Na een korte autorit kon ik deze vrijwel voor de deur parkeren. Bij de vlindertuin aangekomen zag ik al snel iets wat normaal niet in een tuin thuishoort, dus dat zal de cache wel zijn. Snel gepakt en meegenomen naar de auto. Helaas was alles erg vochtig en het blikje was ook al flink aan het roesten. Ik kon mijn naam kwijt op een vochtige logrol. Hier is duidelijk wat onderhoud nodig. Verder is dit wel grappig om een vlindertuin zo in deze buurt te zien tussen de hoge gebouwen. 's Zomers zal dit best een mooie plek zijn met de bloeiende planten en struiken om vlidners aan te trekken, maar nu een beetje uitgebloeid. Ongetwijfeld is het nu een prima overwinteringsplek voor insecten en misschien ook wel kleine zoogdieren. In elk geval bedankt voor de cache en ik hoop dat het onderhoud snel wordt uitgevoerd.

Waardering Vlinderstichting Voortuincache (GC52N34):
Moeilijkheidsgraad cache: 6
Cachelocatie: 7
Originaliteit: 7

Geen opmerkingen:

Een reactie posten