zondag 28 december 2014

28 december 2014: Winter op de Edese Heide

De dag na de eerste sneeuw van deze winter scheen de zon erg lekker. Een prima moment dus om er op uit te trekken met de camera om mooie winterlandschappen op de gevoelige sensor vast te leggen. Deze keer naar de Edese Heide en omgeving. Voor de wandeling koos ik twee mooie multi's. Ginkelse Poelen en Plassen en Roots, die in dit gebied liggen en elkaar gedeeltelijk overlappen. Nadat ik de auto bij de Hindenkamp had geparkeerd liep ik eerst via Zuid Ginkel en Ginkel. Door de sneeuw was het af en toe flink zoeken naar aanwijzingen en antwoorden. De wandeling ging over mooie bospaden en langs akkers. Hier en daar ook natuurlijk plassen en poelen, al was er met deze temperaturen weinig te merken van kikkers of amfibieĆ«n. Al met al was het een leuke wandeling die door het sneeuwdek en de kou af en toe behoorlijk pittig was en af en toe glad.
Op een gegeven moment kwam ik uit op de Edese Heide. Hier was het uitzicht prachtig en ook erg druk met wandelaars. Ook bij de schaapskooi was het ontzettende druk. Inmiddels had ik de benodigde gegevens om de cache Ginkelse Poelen en plassen uit te rekenen. Deze werd dan ook snel gevonden. Ik had tegelijkertijd ook de multi Roots gedaan, wel tegen de richting in, maar dat was goed te doen, al was het soms opletten. Ook hier was het coƶrdinaat goed te berekenen en na een korte verlenging van de wandeling had ik ook deze cache vrij snel gevonden. Wel moest hier iets meer gezocht worden in de sneeuw. In elk geval bedankt voor deze twee mooie routes.





















Waardering Ginkelse Plassen en Poelen (GC18ZYR):
Moeilijkheidsgraad cache: 7
Moeilijkheidsgraad route: 8
Cachelocatie: 8 
Originaliteit: 8


Waardering Roots (GC10YVC):
Moeilijkheidsgraad cache: 7
Moeilijkheidsgraad route: 7
Cachelocatie: 8 
Originaliteit: 7






















Geen opmerkingen:

Een reactie posten