woensdag 24 december 2014

24 december 2014: De reis om de wereld is begonnen

Vorig jaar winter had ik al veel avonden plezier beleefd aan de serie mysteriecaches Reis om de Wereld in 1 dag. Elke puzzel werd opgelost met behulp van Google Earth en Street View. Dankzij de opdrachten heb ik al heel wat interessante plekken bezocht van achter de laptop. Het waren erg leuke opdrachten om te doen en de ene keer was het met een half uurtje opgelost, een andere avond zat ik de hele avond te zwoegen op een opgave. Soms werd er een opdracht even aan de kant gelegd en op een later moment weer opgepakt. Uiteindelijk lukte het me om bij alle caches de checker op groen te krijgen. Tot nu toe was het me echter nog niet gelukt om een dag te plannen om de caches te gaan loggen, ondanks dat het maar een half uurtje rijden is. 
Vandaag moest ik in Eerbeek zijn, dus dat was redelijk in de buurt. Omdat de afspraak tussen de kerstdrukte viel had ik niet veel tijd, maar een paar kon ik in elk geval mee pakken. Helaas werkte vandaag het weer niet mee, geen zonnetje maar een vieze miezerregen, niet echt weer om te cachen, maar toch maar zin gemaakt. 
Ik begon met de cache die het dichtste bij huis ligt, dat was nr. 14 San Francisco. Dit was een van de opdrachten waar ik de meeste moeite mee had, maar toen ik hem door had bleek dat ik veel te moeilijk dacht. Gelukkig had ik minder moeite met de cache, die was snel gevonden en gelogd. Na het noteren van de bonuscode ging ik verder naar de volgende van de serie, Hawaii. Met dit weer krijg je zin om daar in real life heen te gaan, maar nu moest ik het doen met de opdrachten van de mysterie. Een mooie vliegreis over het eiland leverde de getallen op waarmee het coördinaat kon worden bepaald. Ook hier leverde de cache geen problemen op. Als de zon lekker schijnt is dit een hele mooie omgeving om te fietsen, maar nu was het vooral grauw, nat en winderig. Na ook hier de bonuscode opgeschreven te hebben ging terug naar het oosten, naar Washington DC. De foto-opdracht had thuis voor flink wat zoekwerk gezorgd in Google Streetview, maar uiteindelijk leverde het toch het gewenste coördinaat op waar ik nu dus stond. Hier werd dank zij de hint de cache ook snel gevonden. Gezien de tijd had ik nog net gelegenheid om naar New York te gaan. Virtueel had ik een mooie stadstour gedaan en de getallen vlot opgelost. Nu nog even de cache te voorschijn toveren. Ook dat was snel gebeurd. Nu naar Eerbeek voor de afspraak. Ik had hier nog net tijd over voor een snelle oppikker, dat werd Welkom in Eerbeek 5 - Eerbeek bruist. Nadat ik de auto vlak bij geparkeerd had was deze snel gespot en had ik hem in handen. Na het loggen was ik mooi op tijd voor mijn afspraak. Na dit begin van de Reis om de Wereld zal er hopelijk snel een vervolg komen voor de rest van de reis. In elk geval bedankt voor de caches en de vele uurtjes puzzelplezier.

Waardering Reis om de wereld in 1 dag - 14 - San Francisco (GC32HFG):
Moeilijkheidsgraad cache: 7
Moeilijkheidsgraad puzzel: 8
Cachelocatie: 7
Originaliteit: 8

Waardering Reis om de wereld in 1 dag - 13 - Hawaii (GC32GEG):
Moeilijkheidsgraad cache: 7
Moeilijkheidsgraad puzzel: 8
Cachelocatie: 8
Originaliteit: 8

Waardering Reis om de wereld in 1 dag - 15 - Washington DC (GC32HKJ):
Moeilijkheidsgraad cache: 7
Moeilijkheidsgraad puzzel: 8
Cachelocatie: 7
Originaliteit: 8

Waardering Reis om de wereld in 1 dag - 16 - New York (GC32J4M):
Moeilijkheidsgraad cache: 7
Moeilijkheidsgraad puzzel: 8
Cachelocatie: 7
Originaliteit: 8

Waardering Welkom in Eerbeek - 5 - Eerbeek bruist (GC4QFJN):
Moeilijkheidsgraad cache: 6
Cachelocatie: 6
Originaliteit: 6

Geen opmerkingen:

Een reactie posten