zaterdag 20 december 2014

20 december 2014: Langs de Grift 2

Vanmorgen de inmiddels traditionele zaterdagmorgen pling, een nieuwe cache in Veenendaal. Deze keer weer een letterbox van Roelof. Ik was net onderweg met de boodschappen van Hoogvliet naar huis, dus even een kleine omweg naar de Rode Haan. Dit is een erg mooi natuurgebied langs de Grift. Oorspronkelijk was deze stuw onderdeel van de Grebbelinie. De naam komt van een oude herberg met dezelfde naam die hier gestaan heeft en herinnerd aan de Spaanse troepen die in 1629 in Veenendaal huishielden. Sindsdien was hier een versterking geplaatst om de sluis te beschermen. In de meidagen van 1940 stond hier luchtdoelgeschut opgesteld dat een Duitse Junkers Ju-52 wist neer te halen. Nu is de sluis vooral bedoeld om de waterstand in de Grift te reguleren.
De cache van Roelof lag iets verder richting de A12. Al snel had ik de RD coordinaten geconverteerd en zag ik dat Daphne met de kids al aan het zoeken was. Ik ging ook zoeken en het duurde wel even voor ik het doorhad. Uiteindelijk was het Daphne die de XXL petling te voorschijn toverde en zij kon dus de FTF claimen. Voor mij bleef het zilver van de STF over. Dit is een mooi natuurgebied vlak bij Veenendaal. Hier liggen al verschillende caches van Roelof, maar inderdaad was er nog wel plaats voor eentje extra. 
Na nog even bijgepraat te hebben ging ik weer naar huis en vermaakten de kids met Daphne zich nog even prima in het natuurgebied. Roelof weer bedankt voor deze leuke cache.

Waardering Langs de Grift 2 (GC5HR35):
Moeilijkheidsgraad cache: 7
Cachelocatie: 8
Originaliteit: 7

Geen opmerkingen:

Een reactie posten