maandag 24 november 2014

23 november 2014: Elst en Rhenen

Deze zondagmiddag was erg geschikt voor een mooie herfstwandeling door het bos. Bij Elst en Rhenen lagen nog een paar mooie caches op mij te wachten. Dus de wandelschoenen aan en in de auto eerst naar Elst. Hier lagen twee wandelcaches van AW-2068. Toen ik bij de eerste de auto parkeerde was het druk. Ook de wandeling naar de cache hoefde ik niet eenzaam af te leggen. Op deze mooie zondagmiddag was het druk met fietsers, hardlopers, ruiters en wandelaars. Na een korte wandeling door het bos kwam ik aan bij de cache. Even kijken naar de spoilerfoto en al snel zag ik iets dat nooit vanzelf daar terechtgekomen kon zijn. Deze cache was dus snel gevonden. 
Na het loggen een kleine kilometer verder gelopen naar Alette's Tweede Wandelcache. Het was een lekkere wandeling door het herfstbos. De kleuren waren erg mooi en met de zon was het genieten. Na de wandeling was het hier ook even zoeken, maar al snel had ik de cache hier te pakken. Via een andere route weer terug naar de auto voor twee caches bij Rhenen. Deze twee in Elst zijn erg leuk, zeker in deze tijd van het jaar. AW-2068 bedankt hiervoor.
Nu ging ik in de auto op weg naar Rhenen. Een tijd terug had ik een paar waypoints van de Lijsterengh cache gedaan maar deze toen niet afgemaakt. Nu dus op pad om de ronde vol te maken en het logboek te tekenen. Ook hier een mooie wandeling door het herfstbos en alle punten lieten zich goed vinden. Aan het eind van de wandeling stuurde mijn gps me het terrein van de waterzuivering op. Het hek zat echter potdicht. Waarschijnlijk ergens een fout gemaakt, want nergens las ik iets over de waterzuivering. Na even rondlopen viel mijn oog ergens op waarbij ik een verband zag met de cache. een korte inspectie bevestigde mijn vermoeden, maar nu het slot open zien te krijgen. De berekende code was fout. Na even logisch nadenken berekende ik een nieuwe code aan de hand van het coördinaat dat mijn GPS aanwees. Nu sprong het slot vanzelf open en kon ik het mooie logboek tekenen. Daarna alles weer netjes opbergen en weer afsluiten.
Ik had nu nog tijd voor een andere cache van J0rka, de Stokweg. Na een korte wandeling stond ik bij het beginpunt en maakte de eerste peiling vanaf deze mooi versierde put. Nu weer een stuk wandelen door het bos, inmiddels was het aardig rustig en al snel stond ik bij het tweede waypoint. Hiervandaan kon ik de tweede peiling uitvoeren en op weg naar de cache. In de snel invallende schemering kon ik deze vrij makkelijk vinden. Helaas was het nu te donker om nog iets van het bos te zien, laat staan foto's te maken. Dus daarom maar als een speer naar de auto om voor zonsondergang uit het bos te zijn. Ook J0rka bedankt voor deze twee mooie caches in deze prachtige omgeving.

Waardering Alette's Eerste Wandelcache (GC4W3DG):
Moeilijkheidsgraad cache: 7
Cachelocatie: 8
Originaliteit: 7

Waardering Alette's Tweede Wandelcache (GC50A1M):
Moeilijkheidsgraad cache: 7
Cachelocatie: 8
Originaliteit: 7

Waardering De Lijsterengh (GC47KN6):
Moeilijkheidsgraad cache: 7
Moeilijkheidsgraad route: 7
Cachelocatie: 8
Originaliteit: 8

Waardering De Stokweg (GC4XCP0):
Moeilijkheidsgraad cache: 7
Moeilijkheidsgraad route: 7
Cachelocatie: 8
Originaliteit: 8



Geen opmerkingen:

Een reactie posten