vrijdag 27 juni 2014

20 juni 2014: Vliegtuigen uit de Tweede Wereldoorlog

Na de Luchtmachtdagen wilde ik op de terugweg nog een aantal geocaches meepakken. In de winter had ik de serie Vliegtuigen uit de Tweede Wereldoorlog opgelost en die leken me nu wel toepasselijk. Bovendien lagen ze kort bij de A27 die ik onderweg naar huis moest afrijden. De serie ligt tussen Sleeuwijk en Woudrichem. Bij de puzzels draaide het om het herkennen van de verschillende vliegtuigen uit de Tweede Wereldoorlog en omdat ik erg geïnteresseerd ben in deze periode was het oplossen niet moeilijk. Ik vertrok dus met de goede coördinaten naar de berekende locaties. Als eerste waren de Japanse vliegtuigen aan de beurt. Deze was gelijk al lastig om de goede toegangsroute te bepalen, maar al snel had ik hem gevonden en even later had ik het kistje in handen. Nu weer terug naar de auto en op weg naar de volgende. Hiervoor parkeerde ik mijn auto op de carpoolplaats en na een kleine wandeling vond ik de cache die hoorde bij de Amerikaanse vliegtuigen.
Hierna weer een stuk verder lopen voor nummer drie van deze leuke serie over de Russische vliegtuigen. Omdat hierover wat minder bekend is was het flink zoeken op internet, maar uiteindelijk had ik ook voor deze een groene checker, dus mocht hij ook gezocht worden. Dat leverde ook geen problemen op en al snel was nr. 3 ook gelogd onder het toeziend oog van een paar konijntjes. Bij de carpoolplaats lag ook een bijbehorende cache. Deze keer eens niet in de fietsenstalling, maar op een mooie rustige plek aan een wandelpad. Dankzij de hint was hij snel gevonden en gelogd. Nu weer in de auto om een klein stukje te rijden voor de volgende uit de serie. Deze ging over Britse vliegtuigen en het oplossen van de puzzel was snel gebeurd. Nu het vinden van de cache. Deze ligt in een mooi natuurgebied in de uiterwaarden van de Boven Merwede. In het gebied lopen ook grote grazers, maar die hadden het te druk om op mij te letten. Na een aardige wandeling kwam ik uit bij het coordinaat en het vinden van de kist was nu ook snel gebeurd. Na het loggen en noteren van de bonuscode liep ik verder voor de cache over de Duitse vliegtuigen. Op het bij elkaar gepuzzelde coordinaat kon ik niets vinden dat op een cache leek, dus na een kwartier toch eens oude logjes nakijken. Ik kreeg toen een bang voorgevoel dat al snel waarheid werd. Sinds ik de puzzel had opgelost was de cache verplaatst en ik had natuurlijk nog het oude coordinaat. Er zat dus niets anders op dan weer terug te keren. Inmiddels heb ik thuis de puzzel opnieuw opgelost en hoop binnenkort nog eens hier langs te komen voor deze cache en de bonus. Nu kon ik na een korte wandeling nog even The Tube - Marie-Louise loggen en ging ik op weg naar huis. Het is erg leuk om deze serie op te lossen en de caches in het veld te zoeken. Dat ze ook nog in een mooie omgeving liggen is een extra pluspunt. Bedankt voor het bedenken en onderhouden van de caches.

Waardering Vliegtuigen uit de Tweede Wereldoorlog - Japanse (GC4WB3A) :
Moeilijkheidsgraad cache: 7
Moeilijkheidsgraad puzzel: 7
Cachelocatie: 6
Originaliteit: 7

Waardering Vliegtuigen uit de Tweede Wereldoorlog - Amerikaanse (GC4VYPX) :
Moeilijkheidsgraad cache: 7
Moeilijkheidsgraad puzzel: 7
Cachelocatie: 7
Originaliteit: 7

Waardering Vliegtuigen uit de Tweede Wereldoorlog - Russische (GC4WG1Z) :
Moeilijkheidsgraad cache: 6
Moeilijkheidsgraad puzzel: 7
Cachelocatie: 7
Originaliteit: 7

Waardering SECC: Sleeuwijks Eerste Carpool Cache (GC2TYRZ) :
Moeilijkheidsgraad cache: 6
Cachelocatie: 7
Originaliteit: 6

Waardering Vliegtuigen uit de Tweede Wereldoorlog - Britse (GC4W4GK) :
Moeilijkheidsgraad cache: 6
Moeilijkheidsgraad puzzel: 6
Cachelocatie: 8
Originaliteit: 7

Waardering The Tube Marie-Louise (GC470R8) :
Moeilijkheidsgraad cache: 6
Cachelocatie: 6
Originaliteit: 6

Geen opmerkingen:

Een reactie posten