vrijdag 13 december 2013

13 december 2013: Stad in de stad en Wintertrail 3

De eerste steen
Op deze mooie vrijdagmiddag nog even een wandeling gemaakt door Kwintelooijen om weer een paar caches van de Wintertrail te loggen. Daarvoor ben ik nog even de woonwijk Petenbos ingegaan voor de nieuwe multi Stad in de stad. Deze loopt door een bijzonder woonproject in Veenendaal. Alle hier gebouwde huizen zijn gebouwd in de stijl van een middeleeuwse stad, compleet met bastions, grachten, kantelen en dergelijke. Om de strijdbaarheid te beklemtonen hebben de straten ook namen gekregen van vrouwen die zich hebben ingezet voor het feminisme. 
Kasteelwoningen Stad in de stad
Nadat ik de auto geparkeerd had ben ik de woonwijk ingelopen. Alle vragen konden snel beantwoord worden en het was erg rustig op straat. Nadat de benodigde getallen gevonden waren ben ik een stukje doorgelopen naar de locatie waar de cache zich moest bevinden. Hier was collegacacher Idefix33 al aan het zoeken. Na even zoeken hadden we de cache in handen en na het loggen en wat bijpraten ging hij verder op weg naar mijn cache in het Stadspark en ik ging op weg naar Kwintelooijen. Na het parkeren ging ik op pad om er weer een aantal kerstballen te zoeken. Onderweg was een bruidspaar foto's aan het maken in deze mooie omgeving en ik liep eerst naar nr. 24. Na even rondkijken op het nulpunt was deze snel gespot en gelogd. Nu verder naar nr. 23 die ook snel zijn geheimen prijsgaf. Na een stukje klimmen stond ik bovenaan de crossbaan en liep ik het bos in op weg naar nr. 14. Omdat hier wandelaars net een rustpauze hielden ben ik eerst doorgelopen naar nr. 11. Nadat deze gelogd was ben ik weer teruggelopen naar Wintertrail #14. De kust was nu veilig, al kostte het zoeken hier wel even wat moeite, maar uiteindelijk toch met het gewenste resultaat. 
Omdat ik op tijd terug moest zijn had ik nog tijd voor nrs. 10 en 9. Hierbij was vooral Wintertrail #10 erg weerbarstig en liet zich na wat moeite vinden. Nr 9 was weer een snelle oppikker. Nu weer terug naar de auto en ik was mooi op tijd thuis.

Stad in de Stad

Waardering Stad in de Stad (GC4TM83):
Moeilijkheidsgraad cache: 7
Moeilijkheidsgraad route: 6
Cachelocatie: 6
Originaliteit: 7

Waardering Wintertrail #24, #23, #11, #14, #10, #9:
Moeilijkheidsgraad cache: 7
Cachelocatie: 7
Originaliteit: 7

Geen opmerkingen:

Een reactie posten