zaterdag 21 september 2013

20 september 2013: Slaperdijk en omgeving

Bloeiende heide
Al heel lang had ik in de planning staan om de cache "Slaperdijk" te doen. Vandaag moest het er maar eens van komen. Het weer was goed en ik stapte in de auto met mijn camera en de cache in de GPS geladen. Omdat er foto's gezocht moesten worden op de waypoints had ik de cachebeschrijving ook uitgedraaid. Onderweg nog even via de Trommelaar gereden waar vorige week ook een cache was gelegd. Het was even zoeken, maar al snel had ik deze te pakken. Dus nu snel doorgereden naar de Slaperdijk. Daar de auto geparkeerd en ik begon met de wandeling. Op deze mooie vrijdagmiddag was het erg druk met wandelaars en de heide bloeide mooi in deze tijd van het jaar. Al wandelend van waypoint naar waypoint kon ik de foto's goed plaatsen. Soms was het even zoeken, maar door foto's af te strepen die het in elk geval niet waren kon ik alles punten goed thuisbrengen.
Grondwatermeter
Onderweg
Onderweg maakte ik een kleine omweg naar de eartchache "Grondwatermeter van het Egelmeer" Hier werden ook snel de antwoorden op de vragen gevonden. en ik liep weer verder door dit prachtige natuurgebied. Ik was nog nooit eerder hier geweest, dus dit was weer een ontdekking voor mij. De tocht ging door het bos, langs het Egelmeer en over de heide en zandverstuivingen. Mooi dat gevarieerde landschap op zo'n kleine oppervlakte vlak bij huis.
Poel
Zandverstuiving met heide
Nadat ik alle punten had gevonden kon ik het eindcoordinaat uit rekenen. Een check op Google Maps leverde echter een vreemde plek op aan de andere kant van de Slaperdijk. Thuis heb ik alles nog eens nagekeken en herrekend, maar ik bleef op hetzelfde coordinaat uitkomen. Uiteindelijk maar een hulplijntje uitgezet naar Team-Alf, die de cache gelegd had. Volgens hem had ik het coordinaat goed, maar de plek die Google Maps aangaf was echt fout. Hij gaf me aan waar de cache ongeveer moest liggen.Omdat ik 's avonds toch een verjaardag vlakbij de Slaperdijk had besloot ik op de door hem aangegeven plek te gaan zoeken zonder GPS maar met de gegeven hint. In het snel minder wordende licht liep ik opnieuw het bos in en na op verschillende plekken gezocht te hebben had ik na even proberen toch nog binnen een kwartier een mooie munitiekist in handen. Volgens mij was dit een kwestie van puur geluk, maar dat mag je soms ook wel eens hebben.
Zo was aan deze mooie wandeling door de natuur toch nog een happy end gekomen.

Waardering Trommelaar (GC2PN58):
Moeilijkheidsgraad cache: 7
Cachelocatie: 6
Originaliteit: 6

Waardering Slaperdijk (GC2PN58):
Moeilijkheidsgraad cache: 7
Moelijkheidsgraad route: 7
Cachelocatie: 8
Originaliteit: 7

Waardering Grondwatermeter Egelmeer (GC2TH1A):
Moeilijkheidsgraad cache: 7
Cachelocatie: 7
Originaliteit: 7

Geen opmerkingen:

Een reactie posten