dinsdag 27 augustus 2013

17 augustus 2013: Geocachen rondom Spottersday 100 Jahre Marineflieger Nordholz

Rondom de Spottersdag op Nordholz ter gelegenheid van 100 jaar Marineflieger heb ik natuurlijk ook een aantal geocaches gezocht in Duitsland. Zowel op de heen- als de terugweg had ik een paar oppikkers bij parkeerplaatsen langs de Autobahn uitgezocht en een tweetal caches die vlakbij de vliegbasis lagen. Op de heenweg werd eerst de cache A1 Rastplatz Ost bezocht als opwarmer. Deze werd dank zij de hint snel gevonden achter de vangrail. 
Highway Strip
Nu op naar de volgende cache, deze was A27 Richtung Norden en deze lag o peen bijzondere parkeerplaats. Tijdens de Koude Oorlog beschikte de Luftwaffe over een aantal highway strips op autobahnen waar in tijden van oorlog vanaf gevlogen kon worden als de vliegbasis gebombardeerd was en niet bruikbaar. Deze parkeerplaats was onderdeel van zo'n highway strip. Een bijzondere locatie dus op weg naar de spottersdag. De geocache werd hier ook weer snel tevoorschijn getoverd en ik schreef mijn naam in het boekje. Nu was het tijd voor vliegtuigen spotten en fotograferen op Nordholz. 
Hunebed

Na afloop van de spottersdag wandelde ik vanaf de uitgang van de basis naar de geocache Steingrab III bij de overblijfselen van een hunebed. Ook deze doos werd snel uit het bos gehaald en nu weer naar de auto. Vanaf de parkeerplaats was het een klein stukje naar de volgende cache See-Flughafen zufart. Deze lag langs de weg bij de toegang naar de vliegbasis en die kan ik dan natuurlijk ook niet laten liggen. Vervolgens lag bij de oprit naar de snelweg nog een TB hotel. Ook deze heb ik natuurlijk nog snel gevonden, alleen waren hier geen TB's te bekennen. Nu snel de autobahn op voor de terugrit naar Veenendaal die me nog langs een aantal geocaches zou voeren. De eerste was Statistikpunkt. Een snelle oppikker (zoals de meesten vandaag) aan de overzijde van A27 Richtung Norden die ik 's ochtends had gevonden. Ook deze lag op het restant van de highwaystrip.
Hierna reed ik door naar Butteler-Holz West zodat ik ook het souvenir van de deelstaat Bremen had verdiend vandaag. De laatste twee in Duitsland waren Rastplatz A1 Rieste West en A1 Rastplatz Hasetal West. Tenslotte nog een geocache in Nederland gevonden, dit was A1 mini de Lutte. Nu was het inmiddels aardig aan het schemeren, dus ik reed door naar huis. Deze dag was goed besteed met een mooie spottersdag en bovendien nog een paar leuke geocaches. Van te voren had ik hier geen al te hoge kwaliteit verwacht. Maar toch waren ze over het algemeen goed uitgevoerd en overstegen het niveau van de gemiddelde Nederlandse carpoolcache.

Waardering A1 Rastplatz Ost (GC224MT):
Moeilijkheidsgraad: 6
Cachelocatie: 6
Originaliteit: 7

Waardering A27 Richtung Norden - Statistikpunkt (GC2623B):
Moeilijkheidsgraad: 6
Cachelocatie: 7
Originaliteit: 7

Waardering Steingrab III (GC12AC6):
Moeilijkheidsgraad: 7
Cachelocatie: 7
Originaliteit: 6

Waardering See-Flughafen Zufahrt (GC39XZY):
Moeilijkheidsgraad: 6
Cachelocatie: 6
Originaliteit: 6

Waardering TB Hotel Wanhoden (GC482T3):
Moeilijkheidsgraad: 6
Cachelocatie: 6
Originaliteit: 7

Waardering Statistikpunkt (GC1X6PX):
Moeilijkheidsgraad: 6
Cachelocatie: 7
Originaliteit: 7

Waardering Butteler-Holz West (GC2B995):
Moeilijkheidsgraad: 7
Cachelocatie: 6
Originaliteit: 6

Waardering Rastplatz Rieste West A1 (GC2G8M4):
Moeilijkheidsgraad: 7
Cachelocatie: 7
Originaliteit: 7


Waardering A1 Rastplatz Hasetal West (GC21RKM):
Moeilijkheidsgraad: 7
Cachelocatie: 7
Originaliteit: 7


Waardering A1 mini De Lutte (GC1AFKK):
Moeilijkheidsgraad: 7
Cachelocatie: 6
Originaliteit: 6


31 Days of Geocaching 17 / 31 Int'l Geocaching Day  Bremen

Geen opmerkingen:

Een reactie posten