vrijdag 12 april 2013

12 april 2013: Zeist en Woudenberg

Weer was het vrijdag en dus uit het werk weer een paar caches zoeken. Deze keer waren Zeist en Woudenberg aan de beurt, daar was nog een witte vlek op mijn landkaart temidden van alle gemeentes waar ik al geocaches gescoord had. Via de A27 en de A28 reed ik naar Zeist waar als eerste de cache Goede Reis & Tot Ziens aan de beurt was. Deze lag op een klein industrieterreintje bij de parkeerplaats van de Praxis. Een drukke plek dus en dankzij de hint was deze snel gespot. Het is een echte snelle oppikker en de uitgang van het parkeerterrein was lastiger te vinden dan de cache. Vervolgens doorgereden om de Zeister Groene Carpool Cache te doen, maar gezien het tijdstip (avondspits) en de daarbijbehorende drukte was die niet te doen zonder gezien te worden. 

Dus maar doorgereden naar Woudenberg voor de cache Hit and Run. Deze lag in een mooi bosgebied vlak bij het Henschotermeer. Na de auto geparkeerd en afgesloten te hebben wandelde ik een paar honderd meter door het bos. De hint was vrij duidelijk, maar in het begin zocht ik te dicht bij het pad. Daar waren ook veel kerstbomen te zien. Uiteindelijk maar verder het bos ingegaan waar ik na even zoeken de juiste boom vond en de cache kon blootleggen. Dit was weer een mooie klassieke goed gevulde ammobox. Bedankt daarvoor.

Vlak bij Hit and Run lag Dendrocopos Major, maar hiervoor moest ik met de auto een klein stukje omrijden. Ook deze liet zich na een korte wandeling snel op de aangegeven plek spotten. 

Na deze drie caches was het weer tijd om naar huis te gaan en aan het weekend te beginnen. 


Waardering Goede Reis & Tot Ziens:
Moelijkheidsgraad: 5
Cachelocatie: 5
Originaliteit: 5


Waardering Hit and Run:
Moelijkheidsgraad: 7
Cachelocatie: 7
Originaliteit: 7


Waardering Dendrocopos Major:
Moelijkheidsgraad: 7
Cachelocatie: 7
Originaliteit: 7






Geen opmerkingen:

Een reactie posten