vrijdag 8 maart 2013

8 maart 2013: Rondje Baarn

Bijna traditiegetrouw ga ik op vrijdagmiddag iets eerder uit mijn werk om een paar caches langs de route te kunnen doen. De ene week is het er maar 1, een andere week lukt het om er meer te vinden. Zo ook vandaag. Zo vlak bij mijn werk moesten nog een paar caches in Baarn op de kaart gezet worden. Dus vertrok ik uit Hilversum met een geladen GPS en afhankelijk van tijd en zin zou ik wel zien hoever ik kwam. UIteindelijk stond de score op 5 stuks. De eerste was Eenzaam Bruggetje (GC2AH3C). Een leuke locatie voor een cache. Ik had niet verwacht dat de spoorlijn hier zo diep uitgegraven zou zijn. Ik denk dat dit vroeger een mooi park is geweest. Met behulp van de hint werd deze vrij snel gevonden. De uitvoering van de cache had ik nog niet eerder zo gezien, dus wat orginaliteit betreft zit deze wel goed. Nadat mijn naam was genoteerd en de cahce weer netjes teruggelegd liep ik langs de rand weer terug naar de auto. 

De tweede cache van dit rondje Baarn was het Hertenkamp (GC3VP8X) . Snel de auto langs de weg geparkeerd en het bos ingelopen. Er liepen een paar mensen hun hond uit te laten en wat kinderen, maar die hadden meer oog voor de herten. Na een korte wandeling gaf de GPS aan dat ik op het nulpunt moest zijn en toen snapte ik de hint. Ik heb nog nooit een dergelijk kunstwerk gezien, was wel leuk bedacht. Na enig onderzoek liet de cache zich vinden en kon ik mijn naam bijschrijven. Tot nu toe ging alles voorspoedig en besloot ik door te rijden naar cache nummer 3 van vandaag. Dat was TB Hotel Baarn (GC4544G) Vlak bij deze locatie was ik vorig jaar augustus al eerder geweest voor een inmiddels gearchiveerde cache. Ik liep mijn GPS achterna en zag al snel waar de cache moest liggen. Snel werd deze tevoorschijn getoverd en kon ik mijn naam in het logboek bijschrijven. Vanaf deze locatie kon ik goed zien dat de A1 al weer helemaal vol stroomde.

Een blik op mijn horloge leerde me dat ik nog tijd had voor een andere cache vlakbij. Dat werd Het Hek (GC44WJH). Via een klein industrieterreintje bereikte ik de locatie aan de rand van Baarn. Na wat zoeken zag ik de filmkoker op een voor de hand liggende plaats zitten. Een blik op de A1 deed me besluiten via de A27 en de A12 terug te rijden naar Veenendaal. De weg naar de snelweg liep via de Escher rotonde en ook daar lag een cache die ik in mijn GPS had staan (GC45CJW). Dus snel even van de route afgeweken en deze met behulp van de hint gevonden. De rotonde met kunstwerk is erg origineel.  

Na deze laatste was het hoog tijd om de terugreis naar Veenendaal te aanvaarden en gelukkig kon ik zonder veel vertraging thuiskomen. Dit rondje was een leuke afsluiter van de werkweek op deze voorlopig laatste lentedag. Cacheleggers bedankt voor de moeite die jullie hebben genomen om deze plekjes te laten zien.

Waardering Eenzaam Bruggetje:
Moelijkheidsgraad: 7
Cachelocatie: 8
Originaliteit: 8

Waardering Hertenkamp Baarn:
Moeilijkheidsgraad: 7
Cachelocatie: 8
Originaliteit: 8

Waardering TB Hotel Baarn:
Moeilijkheidsgraad: 6
Cachelocatie: 6
Originaliteit: 6

Waardering Het Hek:
Moelijkheidsgraad: 6
Cachelocatie: 6
Originaliteit: 5

Waardering De Escher Rotonde:
Moeilijkheidsgraad: 6
Cachelocatie: 7
Originaliteit: 5


Geen opmerkingen:

Een reactie posten