vrijdag 8 maart 2013

21 februari 2013: Budel en Duits Lijntje

Voor een goede deal op Marktplaats moest ik vandaag onverwacht naar Budel-Schoot. De route gaf me een reden om te beginnen met de geocache serie Duits Lijntje van Boxtel naar de Duitse grens. Ik had deze serie voor de zomer op de planning staan, maar nu alvast een goede reden om er mee te beginnen. Aan de hand van de routeplanner het beste startpunt bepaald. Dat was Veghel. Ook heb ik natuurlijk gekeken of er in Budel-Schoot een geocache lag. Dat bleek De Beer uit Schoot (GC3EE3M) te zijn. Onderweg naar de verkoper deze snel opgezocht. Het bleek een voortuincache te zijn in een rustige straat. Wel waren vlakbij een aantal grondwerkers aan het werk te zijn met de bijbehorende toekijkende Vutter  Gelukkig konden ze me niet zien door een aantal geparkeerde auto's. De cache zelf was snel gevonden ik hoefde niet naar het geocache logo te zoeken. Inmiddels weet ik aardig waar ik bij een voortuincache op moet letten en voor deze hoefde ik niet het privéterrein op. Helaas zaten er geen coins of travelbugs in, ik weet niet waar deze zijn gebleven, maar al sinds december geen een meer gezien. Nadat ik mijn naam in het logboekje had gezet ging ik de koop sluiten.

Na de koop werd de thuisreis weer aanvaard. Even een tussenstop gemaakt voor de Eerste Cranendonkse Carpoolcache (GC282WJ). Dankzij de hint wist ik waar ik deze moest zoeken, maar laat daar nu precies iemand naast in een auto zitten wachten op de persoon waar ze mee zou rijden. Daar is een carpoolplaats natuurlijk voor bedoeld, maar voor een snelle oppikker is het lastig. Na een kwartier wachten arriveerde de chauffeur en was de kust veilig. Snel de filmkoker gepakt en in de auto gelogd. Na het terugplaatsen weer verder gereden voor de eerste uit de serie Duits Lijntje. Dit was Eerde-Uitzicht (GC26246). Op hel nulpunt even zoeken, in principe kan de cache onder elke spoorbiels verstopt zijn. Na verschillende punten bekeken te hebben had ik beet. Snel mijn naam op de logrol geschreven en weggegaan naar de volgende uit de serie. De volgende op de route was Biezenloop in Veghel (GC39MMX). Een mooi rustig natuurpunt, weliswaar ingeklemd tussen een industrieterrein en de A50, maar voor een korte lunchwandeling heel geschikt. Nadat ik het pad was ingelopen kwam ik tot de ontdekking dat ik aan de verkeerde kant van het water stond. Iets teruggelopen en gebruik gemaakt van het bruggetje. Gelukkig heb ik een SPD opleiding gedaan, dus het tellen tot 71 was geen probleem. Hierna was de cachecontainer snel gevonden. Door naar nummer drie van vandaag, Het wachtershuisje bij Veghel (GC25YKV). Dankzij de spoilerfoto snel gevonden, al keek ik eerste aan de verkeerde kant van de overgang. Een soortgelijke verstopplek was ik vandaag al eerder tegengekomen. Omdat ik ook weer op tijd thuis moest zijn de serie afgebroken. We gaan later wel weer verder. Alle cacheleggers bedakt voor de moeite van het willen tonen van deze plekjes.

Waardering De Beer uit Schoot:
Moeilijkheidsgraad: 5
Cachelocatie: 6
Originaliteit: 7

Waardering Eerste Cranendonkse Carpoolcache:
Moeilijkheidsgraad: 5
Cachelocatie: 5
Originaliteit: 5

Waardering Duits Lijntje - Eerde - Uitzichtpunt
Moeilijkheidsgraad: 7
Cachelocatie: 7
Originaliteit: 6

Waardering Duits Lijntje - Veghel - Biezenloop
Moeilijkheidsgraad: 7
Cachelocatie: 7
Originaliteit: 7

Waardering Duits Lijntje - Veghel - Wachtershuisje
Moeilijkheidsgraad: 7
Cachelocatie: 8
Originaliteit: 6

Geen opmerkingen:

Een reactie posten